Rynek Infrastruktury
W Dzień Kobiet, 8 marca 22013 roku, podczas spotkania z Lechem Witeckim, szefem GDDKiA, prezydent Suwałk, Czesław Renkiewicz, otrzymał pierwsze poważne zapewnienie dotyczące budowy obwodnicy miasta. Witecki zapewnił, że drogowcy będą gotowi na wydanie pozwolenia na budowę drogi pod koniec 2014 roku.
Niecałe dwa tygodnie później, w Warszawie doszło do spotkania prezydenta Renkiewicza i wojewody podlaskiego, Macieja Żywno, z Tadeuszem Jarmuziewiczem, ówczesnym wiceministrem transportu, oraz Jarosławem Waszkiewiczem, dyrektorem Departamentu Dróg i Autostrad w resorcie transportu. Podczas rozmów pada pierwsza deklaracja, że obwodnica Suwałk będzie współfinansowana w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę.
Powyższe zapowiedzi nie okazały się dość satysfakcjonujące dla Społecznego Komitetu Wspierania Budowy Obwodnicy Suwałk, który 21 marca, dzień po spotkaniu z wiceministrem, zablokował ruch na drodze krajowej nr 8 w mieście. Protest miał formę muzycznej imprezy.
Na początku kwietnia prace rozpoczęła spec grupa powołana przez wojewodę podlaskiego. Jej zadaniem była praca nad przygotowaniem obwodnicy Suwałk do jak najszybszej realizacji.
Kolejna blokada drogi krajowej nr 8 miała miejsce 20 czerwca. Wówczas Komitet i mieszkańcy na sportowo manifestowali swoją walkę o obwodnicę miasta.
Pozytywne informacje o budowie obwodnicy popłynęły w sierpniu, gdy do miasta spłynęły potwierdzenia Ministerstwa Transportu w sprawie umieszczenia obwodnicy Suwałk w programie Łącząc Europę.
17 grudnia Czesław Renkiewicz wraz z Andrzejem Chuchnowskim, przewodniczącym rady miejskiej w Suwałkach, spotkali się w Warszawie z Lechem Witeckim. W trakcie rozmowy padły kolejne zapewnienia, że obejście miasta zostanie zrealizowane zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Cała inwestycja zostanie sfinansowana ze środków instrumentu unijnego Łącząc Europę.